10 Aralık 2011 Cumartesi

Gözlem Ödevim


Sınıf Sayısı:6
Kreş Sınıfındaki Öğrenci Sayısı :9
Sınıf Adları: Yok Yaşa göre Gruplandırılmış
Kreş Bölümü: 3 ve 4 yaş 

SANAT KÖŞESİ


                                         
                                                               MUTFAK



                                        LAVABO



                                          BAHÇE 


                      
                                   GÜVENLİK 


                                      GİRİŞ




EVCİLİK KÖŞESİ 

PUZZLE KÖŞESİ

OYUN HAMURLARI KÖŞESİ

KİTAP KÖŞESİ

İLK YARDIM

KUKLA KÖŞESİ




                                      PARMAK OYUNU 
Küçük balıklar yüzüyorlar derede
(Kollarla yüzme hareketi yapılır.)
Sağa koşuyorlar sola koşuyorlar.
(İki kol sağa sola doğru hareket ettirilir.)
Dönüyorlar kuyruklarını sallıyorlar. 
(Eller sallanır.)
Büyük balık görünce kaçıyorlar kayalara. 
(Eller arkaya saklanır.)

Çocuk Beslenmesi Sayfa 47

        ANNENİN DENGELİ BESLENEMEME  NEDENLERİ




    1.Sağlık Koşulları
    2.Tek Tip Beslenme
    3.Eğitim Düzeyi
    4.Ekonomik Yetersizlik 

Çocuk Beslenmesi Sayfa 45

                                     GEBELİKTE BESLENME 


Hamile Kadın Nasıl Beslenmeli?
* Kalsiyumun zengin kaynağı olan süt, yoğurt ve peynir düzenli tüketilmelidir.
*Su tüketimi on bardağın altına inmemelidir.
*Her gün bir adet yumurta veya bir porsiyon etli sebze veya kurubaklagil yemeği yemeye özen gösterilmelidir.
*Kurubaklagil, bulgur karışımı yemekleri, C vitamininden zengin sebze ve meyvelerle birlikte sık sık tüketilmelidir.
*Taze sebze ve meyveler tüketilmelidir. Hazır meyve suları, gazoz ve kolalı içecekler yerine taze sıkılmış meyva suları, ayran, bitki çayları, meyvanın kendisiyle yapılmış kompostolar, içecek olarak tercih edilmelidir. Kilo kontrolü için meyvanın kendisi tercih edilmelidir.
*Kuru meyveler ve kuruyemişler yoğun enerjileri yanında, demir ve kalsiyum gibi minarellerden zengin olduğu için beslenmede uygun şekilde, alınan kilo kontrol edilerek tüketilmelidir.
*Yemeklerde muhakkak iyotlu tuz kullanılmalıdır. Doğal besinlerle yeterli alınamıyan iyot, ancak iyotlu tuzun kullanılması ile anne sütünden bebeğe geçer.
*Pekmez demir minerali içeriğine sahip bir besindir. Şeker yerine tatlı olarak tercih edilmeli, böylece kansızlığa karşı önlem alınmış olur.
*Yenilen yiyeceklerin besleyici değerini korumak ve özellikle anemiyi(kansızlığı) önlemek açısından yemeklerle birlikte çay, kahve içilmemeli, yemek yedikten 1-2 saat sonra açık olarak içilmeli, içecek olarak ıhlamur, nane, papatya gibi bitki çayları tercih edilmelidir.

Çocuk Ruh Sağlığı Sayfa 44

                         Aile Yapısı Ve Önemi
Aile anne-baba ve çocuklardan oluşan en küçük toplumsal kurumdur. Günümüzde 
gelişen ve değişen toplum yapısıyla birlikte aile yapısında da değişim kaçınılmaz olmuştur. 
Hızlı kentleşme ve endüstri alanındaki gelişim aile yapısını da etkilemiştir. 
Özellikle  kırsal kesimde geleneklerin  ağır bastığı geniş aile tipi yaygındır. Erkeğin 
egemen olduğu bu aile ortamında üretim ve tüketim faaliyetleri hep birlikte yapılır. Geniş
ailede yetki erkekte, sorumluluk ise kadındadır. Aile düzeni büyüklerin deneyimleri ve 
kararları doğrultusunda kurulur ve sürdürülür.  Eşler çocuk  eğitimi konusunda tek söz sahibi 
olmayabilirler


Toplumsal  eğitim sonucu oluşan çekirdek ailede sorumluluklar tüm aile bireyleri 
arasında paylaşılmıştır. Gerek çekirdek ailede gerekse geniş ailede bireylerin birbirlerine 
karşı görev ve sorumlulukları vardır. Aile sosyal yapısı ile çocuk üzerinde etkilidir. Ailenin 
yasalarla da belirlenen görev ve sorumlulukları vardır. Aile içinde bulunduğu toplumun 
değer yargıların kültürünü, gelenek ve göreneklerini yansıtan, ayrıca kendi içinde özel bir 
düzeni olan, çevresiyle iletişim içerisinde olan bir kurum olarak tanımlanabilir. Aile çocuğun 
ilk sosyal deneyimlerini kazandığı yerdir. Çocukların gelişiminde aile yol gösterici ve 
kuralları  öğretici rol oynar. Çocuğun doğru ve yanlışı  öğrenmesinde, cinsel kimliğini 
kazanmasında, davranışlarını kontrol etmesinde, ailenin rolü çok büyüktür. Aile içinde yalnız 
anne ve babanın görev ve sorumlukları yoktur. Çocuklar da yaş, cinsiyet, kişilik ve 
yetenekleri doğrultusunda görev almalıdır.
              Başarılı Anne ve Baba olmaya hazır olma 
İnsanların görevlerinden biri türünün devamın sağlamak amacıyla çocuk 
yetiştirmektir. Bunu yapabilmesi için bazı koşulların uygun olması gerekir. Öncelikle annebaba adaylarının sağlıklı ve uyumlu bir ilişki içinde olmaları gerekir. Ailenin bakabileceği 
kadar çocuğa sahip olmaları da çok önemlidir.  Eşlerin evlenirken dikkat etmeleri gereken 
bazı faktörler vardır.
                          Ailede Kişiler arası İlişkiler
1. Eşler Arası İlişkiler
Eş seçimi, kişilerin tüm hayatı boyunca onu etkileyecek en önemli tercihlerden 
birisidir. Evlilik öncesinde çok iyi ilişkiler içinde oldukları halde, evlendikten sonra bunu 
devam ettiremeyen  eşler vardır. Eş seçiminde bilinçli seçimin yanında bilinç  dışı  eğilimlerin 
de etkisi vardır. Evlilik öncesinde romantik duygular içinde bireylerin gerçek kişilikleri 
gizlenebilir. Romantik duygularla, birbirine yeteri kadar tanımadan evlenen bireyler, 
evlendikten sonra gerçek kişiliklerini göstermeye başlarlar. Evliliğin anlamını bilmeyen, 
evlilik sorumluluğunu taşımayan bireylerin bu birliği sürdürmeleri zordur. 
2. Anne-Baba Çocuk İlişkileri 
Çocuk hayata ilişkin bilgi ve becerileri anne ve babasından  öğrenir. Anne-babanın 
çocuğa karşı takındıkları tavır, bebeklik döneminden itibaren çocuk üzerinde derin ve kalıcı
izler  bırakır. Çocuğa anne-babanın gösterdiği dengeli sevgi ve koruma duygusu, çocukta 
güven duygusunun gelişimine yardımcı olur. Çocuk böylece insanları sevmeyi, onlarla ilişki 
kurmayı öğrenir. 
3. Kardeşler Arası İlişkiler  
Kardeşlik bağı, bir sevgi kaynağıdır.    Kardeşler arasında zaman zaman rekabet ve 
problemler söz konusu olabilir. Kardeşlerin iyi ilişkiler kurması ve bunu sürdürebilmesi 
zordur, fakat imkansız değildi

Çocuk Ruh Sağlığı Sayfa 24

              ÇOCUKLARI TANIMA TEKNİKLERİ 
1-Gözlem, Anektod : Çocukların doğal bir ortamda belli bir amaca yönelik olarak sistemli, planlı gözetlenmelerinin sonucu objektif olarak kaydetme yolu ile bilgi toplamadır.
2-Vaka İncelemesi : Eğitimde ve psikolojide çok kullanılan bir inceleme yöntemidir. Bu yöntemin kullanılmasında gözlemden de yararlanılır. Genel olarak uyum sorunları olan kişileri tanımak ve uyumsuzluklarının nedenlerini ortaya çıkarmak için kullanılır.
3-Görüşme : Okul öncesi kurumlarda görüşme çocuk hakkında bilgi toplamak amacı ile ana-babayla yine planlı ve sistemli bir şekilde yapılır. Görüşme isteği ana-babadan veya öğretmenden gelebilir. Her iki halde de bu işi ayaküstü değil, iki tarafında uygun bulduğu bir zamanda ayrı bir odada ve sakin bir ortamda yapılmalıdır. Ayrıca, görüşme sırasında veliye kibar ve saygılı davranmalı, tepeden bakmamalı ve onu rahatlatmalıdır.
4-Projektif Teknikler : Kişinin iç dünyası ve dolayısı ile kişiliği ile ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için kullanılan tekniklerdir. Kişiye belirsiz, eksik ve karmaşık uyaranlar verilerek, ondan bu özelliklerin tanımlamasını, anlam vermesi, belli bir düzene koyması, anlatması ve bunların kendisinde yarattığı duygu ve düşünceleri yansıtması istenir
5-Değerlendirme Ölçeği : Bu bir kimsenin kişilik yapısı ve özellikleri hakkında bir ya da birkaç kişinin kanaat bildirmesi demektir. “Bu insanı nasıl bilirsiniz? sorusunun cevaplandırılması bu yöntemin temelini oluşturmaktadır.

Gelişim Alanları Sayfa 80

                 KÜÇÜK KAS GELİŞİMİ ARAÇ-GEREÇLERİ
  
  1. Bez oyuncaklar
  2. Boş kutular
  3. Diş kşıma halkaları
  4. Büyük renkli küpler
  5. Basit bloklar
  6. Müzik aletleri
  7. Boncuklar ve ip
  8. Parmak boyası
  9. Baglama oyuncakalr
  10. Dügmeli fermularlı giysileri olan giydirilecek bebekler,
  11. Kavram geliştirci oyuncaklar
  12. Ek kuklaları
  13. Yap-boz oyuncaklar
  14. İp baglama ve çeşitli kagıt işler
  15. Kolaj çalışması
  16. Domino
  17. Basit resim harf ve sayı oyunlar
  18. Oyun hamurları   
            BÜYÜK KAS GELİŞİMİ İÇİN ARAÇ-GEREÇLERİ
  1.Merdiveni ve kardırağı olan oyuncak ev
  2.Üç tekerlekli bisiklet
  3.Çeşitli boyda arabalar
  4.İp merdivenler
  5.Taşınabilir,tahta,kayma,tırmanma,sallanma oyuncakları
  6.Tahteravalli